sobota

"Ed Sheeran. Plusy i minusy" | Recenzja


Część z Was pewnie wie, że uwielbiam czytać. W wyborze książek jestem bardzo wybredna i zazwyczaj nie wychodzę poza kryminały, powieści fantasy i biografie. O te ostatnie jest najtrudniej, szczególnie jeśli chcemy dowiedzieć się czegoś nowego i konkretnego. Ostatnio otrzymałam możliwość zrecenzowania biografii Eda Sheerana i nie mogłam z niej nie skorzystać. Jeśli jesteście ciekawi co o niej sądzę i czy spełniła moje oczekiwania, zapraszam do dalszej części artykułu.



Ed Sheeran. Plusy i minusy

Autor: David Nolan
Tłumaczenie: Marek S. Fog
Posłowie: Jakub Kozłowski
Wydawnictwo In Rock
Liczna stron: 284 + wkładka 8 stron ze zdjęciami
Oprawa miękka


O książce:
Ed Sheeran rządzi światem. Sprzedaje miliony płyt, koncertuje na stadionach, występuje z największymi, zdobywa prestiżowe nagrody… A zaczynał od darmowych koncertów w pubach i sprzedawania płyt, które nosił w plecaku. W niniejszej biografii możemy prześledzić jego losy od początków w Yorkshire i Suffolk przez fascynację Damienem Rice’em i Nizlopi aż po wydanie bestsellerowego albumu „Divide”. Książka zawiera liczne wypowiedzi Eda Sheerana oraz jego przyjaciół, krewnych i współpracowników. To opis niezwykłej kariery, jaką zrobił ten „zwyczajny niezwyczajny” rudzielec, będący obecnie jednym z najsłynniejszych muzyków na świecie.

DAVID NOLAN to wielokrotnie nagradzany dziennikarz brytyjski, specjalizujący się w muzyce i kulturze popularnej. Napisał m.in. biografie Bernarda Sumnera z Joy Division i New Order i Damona Albarna z Blur, a także współtworzył programy dokumentalne o Sex Pistols i The Smiths.


Okładka

Możemy sobie wmawiać, że jest to coś nieistotnego i "nie ocenia się książki po okładce", ale często w takich przypadkach zwracamy najpierw uwagę na wygląd rzeczy. W przypadku tej biografii okładka przedstawia samego Eda i jest utrzymana w odcieniach szarości. Wyróżnia się w niej tylko tło pod nazwiskiem muzyka, które wizualnie może się nam kojarzyć z okładką jego ostatniego albumu "Divide". Gdy spojrzymy na tył książki, takie skojarzenie będzie już oczywiste. Myślę, że było to celowe działanie i muszę przyznać, że pomysł bardzo mi się podoba.

Moja opinia

Zacznę od tego, że książka składa się w 95% z tekstu, a reszta to zdjęcia. W biografiach zależy mi głównie na poznaniu danej osoby i przebiegu jej życia. Zdjęcia są miłym dodatkiem, ale czasami autorzy lubią z nimi przesadzać i biografia zmienia się w fotoalbum z dopiskami. Na szczęście David Nolan skupia się na tekście, a pisze ciekawie i szczegółowo. Dużą uwagę przykłada do muzyki Sheerana, po kolei opisuje wszystkie jego piosenki z EP-ek i albumów. Zwraca również uwagę na styl śpiewania i grania artysty, który przy różnych  piosenkach czy nawet całych płytach lubił brzmieć inaczej. Dodatkowym plusem jest fakt, że w książce znajdziemy wiele wypowiedzi Eda, jego rodziny i znajomych. Dzięki temu biografia jest atrakcyjniejsza i bardziej wiarygodna. W posłowiu znajdziemy opis życia Eda w 2017 roku. Sheeran wydał w tym czasie album "Divide" i odniósł wiele sukcesów. Na końcu biografii znajduje się dyskografia. Autor mocno się do niej przyłożył. Jest podzielona na EP-ki i albumy. Każda strona jest przydzielona do jednej płyty. Znajdziemy na nich m.in. listę piosenek z czasem ich trwania, miniaturę okładki albumów i ich krótki opis.
Podsumowując biografia bardzo mi się podoba i właśnie takie najbardziej lubię czytać. Widać, że autor naprawdę się starał. Przy okazji dowiedziałam się całej masy rzeczy o Edzie, szczególnie, że jeszcze dwa lata temu zupełnie się nim nie interesowałam. 
Jeżeli lubicie życie Eda lub ogólnie biografie, to bardzo Wam ją polecam. Jest świetna, a dodatkowo niedroga.

Biografia już teraz do kupienia tutaj.



49 komentarzy:

  1. Czytać lubię, ale o Edzie książki czytać nie zamierzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem wielką fanką Eda ale niektóre piosenki ma naprawdę fajne☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  3. Ed ma piękne piosenki, ale raczej nie jestem aż tak wielką fanką, aby czytać jego biografię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam, super jest:)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Eda, ma świetne piosenki, szczególnie ta ostatnia płyta przypadła mi do gustu :)

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Też dostałam tą książkę do recenzji, ale jeszcze nie wzięłam się za czytanie. Mam nadzieję, że mi także się spodoba!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że dobrze Ci się czytało książkę o Edzie. :) Lubię słuchać jego piosenek, ale jakoś nie zagłębiam się w fakty z jego życia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie lubię biografii oprócz tej o Ani nie czytałam i .. no nie zachęca mnie bardzo. Chyba, że faktycznie byłaby o osobie, której jestem mega ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Love your blog. Great post!
    Visit us: T Shirt Manufacturer

    OdpowiedzUsuń
  10. Słucham muzyki Eda już od dłuższego czasu i powiem szczerze mało wiem o nim samym aniżeli o jego muzyce, bo głównie na tym opierało się moje zainteresowanie jego osobą. Jeśli książka ta wpadnie mi w ręce, z pewnością przeczytam sugerując się twoim poleceniem :)
    Buziak,
    Ola ;)


    moleteatralne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być to świetna książka, zwłaszcza dla fanów Eda ja jednak poza dwiema piosenkami nie wiem o nim nic :) Nie wiem czy bym po nią sięgnęła, pewnie nie ale muszę przyznać że twoja recenzja, jak zawsze, jest fantastyczna, bardzo zachęcająca i niezwykle dokładana. Świetnie opisujesz dane tytuły tak że czytelnik wie o książce dużo, ale nie za wiele i może sam po dany tytuł sięgnąć :) Tak zwana recenzja bez spoilerów :) Jak dla mnie świetny post :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że taka ksiazka to super sprawa dla fanów Eda:))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla fanów to super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka raczej nie dla mnie. Od niego znam tylko kilka piosenek. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Eda kocham, ale książki jeszcze nie miałam okazji czytać. Jak kiedyś dorwę to z pewnością to zrobię ;) Wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla fanów pewnie perełka, lubię jego piosenki ale tylko piosenki ;)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie, że nie lubię Eda, ale jestem bardzo wobec niego obojętna, więc po prostu książka mnie nie obchodzi haha. Dobrze, że się podobała tobie :)
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam jego piosenki :) Pierwszy raz słyszę o ksiażce :)

    http://kiudlis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego, że premiera jest zaplanowana na 31 stycznia :) Obecnie trwa przedsprzedaż:)

      Usuń
  19. lubię jego piosenki, ale jego osoba nie interesuje mnie aż tak bardzo, aby sięgnąć po biografię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. This book sounds great!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  21. O tak, ja też jestem bardzo wybredna w wyborze książek i także kocham czytac! Co do.okładek to zgadzam się, bo prawda jest taka, że jeśli książka ma ladna okładkę, to po prostu przykuje nasze oko. Eda mało słucham, wydaje się on jednak przesympatyczną i taka otwartą osobą, a przyznać trzeba, że niektóre jego piosenki bardzo mną poruszyły, chociażby Photograph (chyba taki był tytuł!). Bardzo dobra recenzja! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy16:20

    Ja za nim nie przepadam, a raczej poprostu się nim nie interesuje...
    Pozdrawiam cieplutko ❤
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Po raz kolejny widzę pozytywną opinię o tej książce...muszę się w końcu sama przekonać;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń

  24. Great post........keep posting!!!
    Power banks online

    OdpowiedzUsuń
  25. Może jakąś wielką fanką Eda nie jestem, ale za to bardzo lubię jego piosenki. Książka wydaje się być ciekawa :)
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. fajna sprawa :) mimo, że nie jestem stricte fanką Eda, to sama bym przeczytała z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fajnie, że powstają takie książki, jednak ja jego fanką nie jestem, dlatego książka nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. nie wiedziałam, że taka książka została wydana :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pozytywnie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie jestem jego jakąś wielką fanką :D
    Zapraszam do mnie, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  31. Chętnie przeczytałabym tą książkę.
    Uwielbiam Eda ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wydaje się ciekawa ;).
    https://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nawet nie wiedziałam, że taka książka została wydana.

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy16:43

    Fajnie, że taka książka została wydana. Jego fani z całą pewnością się ucieszą :D
    Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo lubię jego piosenki, ale na książkę może bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do tego typu książek :)

    OdpowiedzUsuń
  37. nawet nie wiedziałam że on ma autobiografie już wiem co następne kupie księgarni
    zapraszam! <3
    https://jesi-jesaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja nie przeczytam bo nie cierpie jego piosenek :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie przepadam za biografiami, a poza tym nie słucham jego muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo go lubię, więc jak wpadnie mi w łapki chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Słyszałam ostatnio o tej książce. Bardzo wiele osób teraz ją kupuje.
    Ja staram się nie być wybredna, jeśli chodzi o gatunki, no ale różnie to wychodzi :D
    W sumie pomysł na okładkę jak najbardziej trafny. Ja tam lubię jak książka jest ładna wizualnie, a w dodatku ma niesamowite wnętrze :)
    Lubię jak biografie nie skupiają się tylko i wyłącznie na zdjęciach. Dobrze, że ta zawiera masę fajnych ciekawostek :)
    Lubię twórczość Ed'a, ale chyba nie na tyle, aby kupić książkę. Jeśli kiedyś będę miała okazję ją przeczytać to w sumie czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Musi być bardzo ciekawa książka :) Piosenki ma super!

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeżeli kogoś interesuje ta postać, to wówczas z pewnością warto przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie jest to książka dla mnie, ale wiem komu ją polecę.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy12:31

    The book is not for me. I only know a few songs from him..

    OdpowiedzUsuń
  46. Anonimowy12:25

    Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze
Hejt i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...