sobota

Co zrobić, aby blog stał się bardziej popularny, a posty miały więcej wyświetleń?


Myślę, że każdy bloger chciałby, żeby jego posty miały dużo wyświetleń, a blog miał wierne grono odbiorców. Wielu z nas nie obraziłoby się, gdyby nasza stronka rosła w siłę i stawała się coraz popularniejsza. Niestety obecnie nawet najbardziej utalentowani twórcy mogą mieć problem z wybiciem się, gdyż blogów jest bardzo dużo i często te naprawdę dobre giną pośród innych. Kiedyś napisałam już podobny wpis, w którym wspominałam głównie o ładnym wyglądzie strony i reklamie. W tym dam Wam wskazówki na to, co zrobić, żeby przyciągnąć czytelnika na bloga (poprzez konkretny post), i żeby został on na dłużej. Pierwszy z tych sposobów może zwiększyć wyświetlenia nawet kilka razy, a dzięki drugiemu będziemy regularnie zdobywać nowych czytelników.


Zacznijmy od czegoś oczywistego, ale nie tak prostego, jak nam się często wydaje. Tytuł. To od niego najczęściej zależy, czy ktoś (w tym użytkownicy wyszukiwarki Google) wejdzie w post. Teraz pewnie większość  od razu przyzna mi rację, a część opuści trochę tekstu i zacznie czytać dalszą część. Proszę Was, nie róbcie tego i przeczytajcie wszystko, bo uważam, że warto. Sposoby na napisanie dobrego tytułu są dwa, ale ja zacznę od tego 'gorszego'.
Jeżeli zależy nam tylko na przyciągnięciu uwagi obserwatorów i/lub czytelników zapisanych na newsletter, wystarczy wymyślić ciekawy tytuł, który zainteresowałby nas samych. Zastosowałam to w jednym ze swoich ostatnich postów Zmiana fryzury jest prosta - UniWigs i wyświetleń faktycznie było więcej, ale też kilka osób napisało mi, że myślały, iż pokażę w nim swoją metamorfozę. Sposób ten często wykorzystują różne portale informacyjne czy serwisy plotkarskie. Niestety w ich wydaniu polega to na tym, że dany artykuł mówi o czymś innym, lub tylko delikatnie nawiązuje do tytułu. Można powiedzieć, że to oszukiwanie czytelnika i dlatego zdecydowanie wolę drugą metodę.
Liczba wyświetleń często jest uzależniona od dobrego tytułu z odpowiednimi słowami kluczowymi - tak, aby użytkownicy google po wpisaniu jakiegoś słowa/zdania byli przekierowani na stronę, na której jedną z propozycji do przeczytania będzie nasz artykuł. Im wyżej będzie, tym lepiej. Zależy to przede wszystkim od zgodności słów kluczowych wpisanych przez danego użytkownika i słów zawartych w naszym tytule (i tekście!), oraz od liczby wyświetleń i popularności naszego wpisu (tu mały paradoks). Podam Wam mały przykład.

W moim najpopularniejszym poście Szczęście... tylko jak je osiągnąć? najważniejszymi słowami są 'szczęście' i 'jak je osiągnąć'. Teraz, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarkę "szczęście - jak je osiągnąć', to mój post pojawi się na 27 miejscu (3 strona). Dodam jeszcze, że ma on blisko 450% więcej wyświetleń niż standardowy artykuł na blogu. 
Drugi najpopularniejszy post (Back to school #3 Sposoby na naukę) znajdziemy już na miejscu 12 (2 strona). Brzmi dobrze, prawda? Wymyślanie dobrego tytułu często zajmuje masę czasu, ale dla takich wyników chyba warto się troszkę pomęczyć.






Przykładowy Nowak trafił już na nasz blog. Niestety po przeczytaniu posta pewnie od razu go opuści, gdyż metoda opisana powyżej często przynosi popularność tylko niektórym wpisom. W takim razie co zrobić, żeby zatrzymać Nowaka na dłużej (a być może już na stałe)? Tutaj przydatne są różnego rodzaju gadżety czy wtyczki wyświetlające podobne,  najpopularniejsze lub polecane wpisy (klik). Opiszę teraz dwa, z których sama korzystam, ale zapewniam, że w internecie znajdziecie też inne.
Pierwszy, który jest ze mną od dawna, to gadżet bloggera 'Popularne posty'. Możecie się domyśleć, że pokazuje on wpisy z najwyższymi statystykami. Dodaje się go poprzez wejście w 'Układ' --> 'Dodaj gadżet'.
Drugi widżet, to popularny LinkWithin. Mam go od niedawna i jeszcze trochę z nim walczę (jeśli ktoś wie co zrobić, żeby pojawiał się tylko na stronie posta (a na głównej nie) i chciałby mi pomóc, to bardzo proszę o kontakt). Kierując się etykietami pokazuje on posty podobne do tego, który aktualnie czytamy. Żeby wstawić go na bloga, nasze wpisy muszą posiadać etykiety. potem wystarczy wejść na tę stronę linkwithin.com/learn i postępować zgodnie z instrukcją.


Co o tym sądzicie? Może macie inne sposoby? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzu.

45 komentarzy:

  1. Fajny przydatny post. Ja osobiście nie zbyt zwracam uwagę na tytuł postu, bardziej skupiam się na tym, że przyciągnąć czytelnika treścią postu no i zdjęciami :)
    Pozdrawiam c; /~Kinga
    Unpredictabble ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Obydwa widżety mam u siebie na blogu☺
    Nie zwracam zbytnio uwagi na tytuł posta lecz na tagi☺
    P.S świetnie wyglądasz w tej sukience 💞
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny post ;) Fajnie wiedzieć o takich sztuczkach :D

    najlepszy-blog-monki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uważam, że tytuł jest ważny, ale sama często mam problemy z wymyśleniem dobrego tytułu, który nie zdradzi za wiele i przyciągnie wzrok.
    Moim zdaniem ważne jest też udzielanie się na innych blogach i obserwowanie ich. Jak ktoś, kto nie szanuje i nie zwraca uwagi na pracę innych, chciałby, aby jego praca była szanowana? To, co dajemy innym, wraca do nas. Nie oznaczy to, że mamy obserwować każdego jak leci (co się niestety dzieje). Jeśli blog nam się podoba - zaobserwujmy i komentujmy wpisy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastic dress, this color looks amazing on you!
    Nice post darling, so good and interesting, love it!
    Enjoy in weekend! ♥

    New review post is on my blog. ♥
    Visit me here: http://thestoryofagothic.blogspot.rs/
    Maleficent ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe rady ;)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysl na wpis, przydatne rady;)

    https://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopiero zaczynam więc na pewno mi się przyda! Podoba mi się blog więc już obserwuję i czekam na następne posty!
    Zapraszam też do mnie herbatoholiiczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie sprawdzają się posty lifestylowe, poruszające dany temat, które dają jakąś wiedzę.
    Mój blog
    Mój kanał na Youtube

    OdpowiedzUsuń
  10. Moim zdaniem ważna jest systematyka i serce które w to wkładamy :) Może liczba odsłon będzie mniejsza niż po zastosowaniu "sztuczek", ale osoby warte naszej uwagi na pewno do nas wrócą jeśli zobaczą w tym autentyczność :) Stawiam na jakość a nie ilość <3

    Pozdrawiam,
    www.thousand-kilometers.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  11. ja sama nie wiem co u mnie cieszy się większą uwagą <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy09:17

    Przydatny post,
    Ja takiej uwagi nie przykładałam do tytułów, ale teraz będę musiała to zmienić. Co do gadżetu "Popularne Posty" - mnie on strasznie denerwuje...

    My Blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post, muszę zastosować się do tego co napisałaś :)
    https://lloeweymusic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja czasami mam ochotę zagłębić się w ten świat blogowy i spróbować wypromować bloga, ale niestety nie mam na to czasu. Połączenie praktyki, studiów, pracy i jeszcze bloga - nie jest łatwo ;) Mam po prostu nadzieję, że jeżeli będę pisała z pasją to czytelnicy to docenią ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. mam bloga dopiero od trzech miesięcy i powiem szczerze że nie zwracam uwagi na tytuły, nie mam żadnych reklam.. nie zależy mi zbytnio na wyświetleniach mimo wyświetleń mam sporo . Moim zdaniem nie ma jednego określonego sposobu na "wybicie się" trzeba być sobą i trzeba mieć "to coś" co ludziom się spodoba, no i oczywiście estetyka... ludzie lubią oglądać ładne, schludne zdjęcia. często nawet nie czytają tego co jest napisane w poście chcą tylko zdjęć i inspiracji :) takie moje zdanie.
    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z blogami jestem już wiele lat. Zaczynałam jeszcze w szkole podstawowej, teraz kończę liceum. Moim zdaniem - słowami kluczowymi są: profesjonalizm, pasja, sumienność i szczerość. Jeśli się to zachowa - sukces jest murowany.

    Pozdrawiam, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne rady! Muszę skorzystać! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. najsmieszniejsze jest to, ze nigdy nie zwracalam uwage na tytul.. znaczy redukując post u siebie na blogu. skorzystam z Twojej uwagi ;)
    ps. ladne wlosy.

    ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Mega przydatny post
    Czytalam dwa razy zeby wszystko przyswoić :)))

    https://patsonblog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  20. jejku jak ślicznie wyglądasz, piękna sukienka
    buziaki kochana :*
    http://wooho11.blogspot.com/ - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Lovely dress, beautiful color!
    Kisses, Paola.

    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę zerknąć na widżet LinkWithin :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Teraz jest tak dużo blogów, że ciężko zdobyć stałych czytelników ;(

    OdpowiedzUsuń
  24. ciekawy post i bardzo pomocny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś na promowaiu bloga skupiałam dużą uwagę, ale teraz przejął mni Instagram i Youtube :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy18:47

    Ciekawy tytuł faktycznie może przyciągnąć czytelnika ^^ Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdjęcia są cudowne kochana <33 Świetne rady ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. fajne pomysły, nigdy nie przywiązywałam uwagi do tytułów, a widzę, ze powinnam ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie sam tytuł pozycjonuje stronę google. Również artykuł musi zawierać sporo słów kluczowych, aby być wysoko w wyszukiwarce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wspomniałam o tym w poście, gdyż wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy :)
      Miłego dnia!

      Usuń
    2. Tak, wspomniałam o tym w poście, gdyż wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy :)
      Miłego dnia!

      Usuń
  30. Tytuły postów są ważne, to fakt :) ale też trzeba mieć dużo szczęścia, żeby blog zaistniał, po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super, dużo mi pomogłaś :)
    Świetnie wyglądasz i śliczna sukienka:*

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam przeglądać Twojego bloga :)


    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy post,cudowne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Masz rację - tytuł posta jest ważny, żeby nasz blog miał więcej wyświetleń, poza tym ważne są takie słowa kluczowe, które używamy w swojej notce :)
    PS: Pięknie Ci w tej sukience :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/2

    OdpowiedzUsuń
  35. Dla mnie to jednak nie ma takiego wielkiego znaczenia :) Piszę przede wszystkim dla pasji pisania! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Aw! You are so lovely! I love your photos and your post, very interesting!
    Would you like to support each other by follow on GFC, and G+?
    Let me know and I will follow back asap~

    Love, Erika Seol

    OdpowiedzUsuń
  37. Great post ………….keep posting!!!!!
    Customized t shirt printing

    OdpowiedzUsuń
  38. fajny wpis, takie wskazówki z pewnością przydadzą się każdemu :) pozdrawiamy i zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ta sukienka jest super:)

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze
Hejt i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...