wtorek

Jak wypromować bloga w sieci?


Z tygodnia na tydzień powstaje coraz więcej blogów. Niektóre mają w sobie olbrzymi potencjał, ale często giną wśród innych stron i nie mają szans na dotarcie i zdobycie tylu czytelników, na ile zasługują. Właśnie dlatego warto pomóc rozwinąć się blogowi, a nie czekać, aż ktoś przypadkowo na niego wejdzie. Doskonale rozumiem, że większość blogów powstaje z pasji do pisania i ich autorom nie zależy na rozgłosie, ale chyba każdy chciałby mieć chociaż małe grono odbiorców? Sama przez prawie rok pisałam sama dla siebie. Komentarzy nie było, obserwatorów też nie... Stwierdziłam, że to nie jest to. Gdybym chciała pisać tylko dla siebie, założyłabym zwykły pamiętnik. Chciałam pisać do ludzi. W dalszej części posta znajdziecie kilka sposobów i rad dotyczących reklamy bloga w internecie.


Komentuj inne blogi
Stary i najbardziej znany sposób na podesłanie linka (czy chociażby powiadomienie o swoim istnieniu) potencjalnym czytelnikom. Ważne jest, aby przeczytać i szczerze skomentować czyiś wpis, ponieważ w linki podane przez spamerów mało kto wchodzi.


Facebook
Tutaj możesz założyć własny fanpage, gdzie będziesz informować czytelników o nowych postach itp. Fajną opcją jest też dołączenie do grup związanych z blogosferą. Tam też możesz powiadamiać o nowych postach, a być może przy okazji poznasz świetne osoby.
Instagram
W przypadku instagrama warto przełączyć konto na firmowe (do tego jest wymagany fanpage na facebook'u). Dlaczego? Dzięki temu będziemy mieli wgląd do statystyk i możliwość sprawdzenia, które treści najbardziej podobają się innym.


Snapchat
Wbrew pozorom on też pomaga w zdobywaniu czytelników. Możesz tu odpowiadać na ich pytania, wstawiać zdjęcia ze swojego dnia i ogólnie utrzymywać kontakt z fanami.

DDOB
To strona, która zrzesza blogerów. Możesz tu wstawiać swoje posty i dodatkowo poznawać wiele innych ciekawych stron.

Grafikiki z tego posta pochodzą z google grafika.

Tumblr/We♥It
Ten punkt przynosi mało korzyści, ale można spróbować. Ja dzięki linkowi do bloga w opisie na tumblrze odkryłam świetną stronkę.

~ ~ ~ ~
Moje social media
Instagram - paulanblog
Snapchat - paulanblog

Może znacie jakieś inne sposoby na zareklamowanie bloga w internecie?
Zachęcam do dodawania w komentarzu swoich profili na portalach społecznościowych. Na pewno na nie zajrzę ♥

53 komentarze:

  1. Anonimowy14:42

    Świetne sposoby i bardzo przydatny post - szczególnie dla początkujących blogerów, takich jak ja. Muszę koniecznie wypróbować sposób z Tumblr oraz wejść bardziej w social media, bo na razie najbardziej korzystam ze sposobu z komentarzami.

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post , pomagający :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam patrzeć jak nowe blogi się rozwijają, to piękny widok! ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne porady, dobrym sposobem są też różne fora.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Post przydatny dla mnie! Wlasnie mysle zeby zalozyc instagrama blogowego. Ja noge polecic jeszcze strone zblogowani :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój blog ma wszystko co napisałaś,a i tak cisza! :/
    Zapraszam❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety proces promowania często wymaga sporo czasu. Ale wytrwałość się opłaca :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. bards przydatny post, dowiedzialam sie dzieki tb o tronce ddob :)

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  8. How exciting!
    Hope you are doing well :)

    xx, rebecca
    rbcmrm.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do punktu pierwszego nie ma nic bardziej irytującego niż komentarze typu "Fajny blog" "Super post" no i dopisek "obserwujemy"😤
    Co do popularności bloga no to jeszcze strony typu zobligowani.pl☺
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Sorry autokorekta.😊
    Chodziło mi o stronę Zblogowani.pl☺

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo pomocny post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne i przydatne sposoby! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja najczęściej komentuje inne blogi :D

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypromowanie bloga to jedna z najtrudniejszych rzeczy przed blogerem. Potrzeba wytrwałości, ale też i czasu. Czasem się udaje, czasem nie. Sama muszę przyznać, że wypromowanie bloga wcale nie jest takie proste jak może się wydawać. Można zostawić link w komentarzu, owszem, ale potem wszystko zależy od ludzi, czy w ten link wejdą. :)
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam wszystko, tylko Tumblr/WeHeartIt zastępuje mi Pinterest :>

    Blog

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne te sposoby!

    http://lessarax.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  18. Sposoby jak najbardziej trafne. Myślę, że najważniejsze jest jednak znalezienie niszy i reklamowanie się tam, gdzie są odbiorcy potrzebujący tego. Warto też wymieniać się postami - ja publikuję czyjąś sesję, ktoś moją, a czytelnicy przechodzą. Sposobów jest wiele. Najbardziej odradzam follow for follow. Nienawidzę.
    Lubię pisać dla siebie. Nie zabiegam o czytelników. Nie chcę też promować bloga na facebook'u. Straciłby wtedy swój intymny charakter.

    Za to zawsze odwdzięczam się za komentarze. Uważam to za bardzo ważne.

    Pozdrawiam, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie cierpię f4f. Tak naprawdę nie jest to nawet sposób na zdobycie czytelników, tylko cyferek. Wątpię, żeby potem taka osoba faktycznie czytała naszego bloga.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  19. Interesting post, as usual!
    Kisses, Paola.
    Expressyourself

    OdpowiedzUsuń
  20. wszystkich tych sposobów używam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super sposoby na wypromowanie bloga. :) Wiedziałam wcześniej o nich, ale jeszcze nie wszystkie wprowadziłam w życie. Zastanawiam się nad założeniem blogowych mediów społecznościowych, ale nie jestem pewna, czy dałabym radę codziennie wrzucać na nie jakieś posty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wystarczy co 2-3 dni i też będzie dobrze :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. idealne rady dla początkujących blogerów jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne rady! Ja właśnie muszę założyć fanpage, bo chcę zrobić biznesowy instagram. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. hmmm w sumie to racja i na instagrami sie czesto wybijają :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/poprawa-pamieci-podczas-czytania-twoja.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja tam się nie promuję... to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja najczęściej korzystam z Instagrama ;) Najbardziej podoba mi się taka forma promocji bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy17:24

    Bardzo przydatny post. Ja działam głównie przez punkt 1 i 2 :)
    Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja większości nie robię. xD

    OdpowiedzUsuń
  29. Nigdzie się nie promuję i nie zamierzam. Na inne, nowe blog wchodzę, bo chcę poczytać coś świeżego, od jeszcze mi nieznanych osób :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne rady, ja jedyne co robię to komentuję blogi innych, ale może też powinnam zacząć używać do tego innych mediów społecznościowych :)
    by-koni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mojego bloga łączę z instagramem, niestety nie mam funpage i nie mam wglądu do statystyk-ale może czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto spróbować;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  32. Stosuję kilka z tych technik ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Prowadzę FB i Instagram, ale nie wiem czy przekłada się to na większą ilość odwiedzin. Przede wszystkim pomaga utrzymywać kontakt z czytelnikami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, relacje z czytelnikami są zdecydowanie najważniejsze :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  34. Kiedyś też pisałam bloga i odzew był praktycznie minimalny, ale oczywiście te 2-3 komentarze szybko przestały wystarczać.
    Ja korzystam na pewno z tej opcji komentowania wpisów innych i jestem zadowolona z rezultatów, bo dzięki temu nawet gdy wróciłam po paromiesięcznej przerwie, zyskałam bez większych problemów odzew w komentarzach.
    Jednak nie powiązałam mojego bloga z żadnymi social media, bo nie wiem jeszcze, czy moja działalność wytrzyma po wznowieniu chociaż dwa miesiące. Ale jak ktoś skrupulatnie prowadzi bloga, to czemu nie. ;)
    Pozdrawiam!
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja także korzystam z tych aplikacji na wypromowanie. :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Napisałaś chyba o wszystkich sposobach jakie przychodzą mi do głowy, faktycznie strasznie trudno wybić się teraz w blogosferze, ale zawsze warto próbować <3 Obserwuję

    Veronica Horan

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne i przydatne porady :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Pierwsze słyszę o tym DDOB, na pewno mi się przyda!
    Obserwuję
    Byłabym wdzięczna za kliknięcie w link przy najnowszym poście, odwdzięczę się

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. U mnie jak na razie obyło się bez blogowego fb i instagrama, i bez pozostałych stron :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy09:47

    Nice post, dear!


    I follow you, I hope you will follow me back:
    sweetlife000.blogspot.rs

    OdpowiedzUsuń
  41. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy17:01

    Świetny post i bardzo przydatny. MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny wpis! :)
    zapraszam rownież do siebie :)
    https://weronikazon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Great post................keep posting
    sippers

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze
Hejt i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...