niedziela

Aplikacje do obróbki zdjęć i usuwania z nich przedmiotów


Pewnie każdy zna to uczucie, gdy zdjęcia wychodzą naprawdę dobrze, ale są za ciemne, za jasne lub kolory są przyćmione i przydałoby się poprawienie kontrastu czy nasycenia. Czasami okazuje się, że psuje je jeden mały element, który wystarczyłoby usunąć, aby efekt stał się zdecydowanie lepszy. Dzięki odpowiednim aplikacjom możemy poprawić swoje zdjęcia w kilka minut i w dowolnym miejscu, wystarczy mieć ze sobą telefon.




To jedna z moich ulubionych aplikacji. Ilość darmowych filtrów i nakładek do zdjęć zdecydowanie przewyższa inne propozycje. Dodatkowo aplikacja umożliwia ustawienie kontrastu, nasycenia, balansu bieli, szumów, cieni i bardzo wielu innych parametrów. Jeżeli obrabiasz selfie lub zdjęcia portretowe, możesz skorzystać z funkcji usuwania niedoskonałości. Działa ona na zasadzie stempla/klonowania, więc sprawdzi się też do usuwania małych przedmiotów z w miarę jednolitego tła.


Aplikacja zawiera wszystkie najważniejsze funkcje do obróbki zdjęć i filtry (jednakwjednak te w darmowej wersji nie powalają). Zdjęcia możemy na siebie nakładać czy wycinać z nich przedmioty. Aby usunąć jakiś przedmiot przyda się funkcja klonowania, ale aby poradziła sobie  dobrze z zadaniem, obszar wokół usuwanego obiektu musi być jak najbardziej jednolity. Jeżeli dodatkowo posiadacie Instagrama i zdarza wam się, że chcecie wstawić prostokątne zdjęcie bez kadrowania go, PicsArt udostępnia funkcję, która dodaje ramki do zdjęcia i zamienia je w kwadrat.



Jedna z najbardziej bogatych aplikacji do obrabiania zdjęć. Oprócz standardowych funkcji posiada też te trochę bardziej zaawansowane, ale jest bardzo intuicyjna i każdy powinien się w niej odnaleźć.


To jedyna aplikacja z zestawienia, której głównym zadaniem jest usuwanie przedmiotów ze zdjęć, a nie typowo obróbka. Radzi sobie z tym o wiele lepiej niż inne aplikacje służące wyłącznie do usuwania obiektów czy wycinania ich, jednak na bardzo wzorzystych i kolorowych zdjęciach, lub na których jest dużo przedmiotów, może sobie nie poradzić. Wtedy można spróbować usuwać przedmiot mniejszymi częściami lub pozostać przy trochę mniej zadowalającym efekcie. 


To aplikacja do podstawowej obróbki zdjęć, świetnie nadaje się dla początkujących. Oprócz wszystkich standardowych ustawień posiada duży wybór filtrów, ale te darmowe raczej nie są warte większe uwagi. Jeżeli zależy ci na większym wyborze dostępnych funkcji, polecam którąś z trzech pierwszych aplikacji.


45 komentarzy:

  1. Kurczę muszę wypróbować bo chociażby dziś robiłam fotki na komunii pod kościołem i co rusz na zdjęciu mam jakieś obce osoby :D
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Dzięki za przydatny wpis. ;) Miałam kiedyś zainstalowaną aplikację VSCO, ale odinstalowałam. Zdecydowanie wolę zajmować się obróbką zdjęć na komputerze. :D Znasz może jakieś programy podobne do tych, tylko na komputer? A może te aplikacje posiadają odpowiednik na komputer?
    Z góry dziękuję za odpowiedź. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lightroom i Photoshop posiadają wersję na komputer, dodatkowo polecam PhotoScape'a :)

      Usuń
    2. Z PhotoScape'a korzystam już od wielu lat. ;) Dzięki. ;)

      Usuń
  3. Ja obrabiam zdjęcia w dwóch programach. Na komputerze w PhotoScape X, a na telefonie w Lightroom. Z obu programów dobrze mi się korzysta, używam ich w zależności od potrzeby. Łatwiej zdjęcia na instagrama edytować mi na telefonie, a na bloga - na komputerze.
    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  4. O super, dzięki! Ostatnio zastanawiałam się z czego korzystac :)
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę jedynie tą drugą apke, nawet zdarza mi się z niej korzystać czasami 🙂
    Od siebie mogę polecić Snapseed 😃
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Używałam LR, ale szkoda, że później trzeba tyle płacić za korzystanie z niej. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam snapseed;) darmo xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomocne, na pewno kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy22:38

    Nie używałam nigdy tych aplikacji i raczej się nie skuszę, ponieważ mam już swój sprawdzony program :D
    Ps. Fajnie, że wróciłaś do blogowania :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdjęcia obrabiam juz od dłuższego czasuw lightroomie i mega ni ob odpowiada . Kiedyś tez używałam vsco a pozostałych programów nie znam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja wszystkie zdjęcia obrabiam na komputerze w PhotoScape, ale dobrze wiedzieć o takich aplikacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hi, what an amazing blog. I am your new follower # 601 , follow back?

    https://insandfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post! Nie znałam żadnych z tych apek. Na pewno je przetestuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tylko jednej aplikacji:) Polecam jeszcze Snapseed:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kojarzę jedynie ostatnią aplikację, bo miałam okazję ją zainstalować, ale jakoś nie mogłam się w niej odnaleźć... przyznam, że nie jestem dobrym grafikiem ani fotografem, ale lubię to robić, chociażby dla zabawy :D Nie trzeba być doskonałym we wszystkim :D Na swoim telefonie mam jedną jedyną aplikację, która umożliwia drobną obróbkę zdjęć i ma całkiem dużo filtrów a jest to snow :D Wspaniały wpis, chętnie przetestuję opisane apki mam nadzieję, że będę umiała się nimi obsłużyć :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. działam na lightroomie i jestem naprawdę zadowolona, ale niestety nie mam pełnopłatnych opcji:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale mnie zaciekawiłaś! Na obróbce zdjęć nie znam się zbyt dobrze. Chętnie skorzystam z jednej z tych aplikacji. Człowiek całe życie się uczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z aplikacji nie korzystam, bo nie daje to idealnych rezultatów. Nieodżałowany komputer z myszką i jakiś porządny program do obróbki typu "Gimp", są mi nieodzowne przy tego typu pracy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Musze sobie zainstalować którąś z tych aplikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno wybiorę jedną :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja dodatkowo polecam Gimpa, jest chyba wygodniejszy niż PS, ale ciut trudniejszy w nauce ☺

    OdpowiedzUsuń
  22. Znam pierwszą aplikację. :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka!
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
  23. ja używam vsco, czasem zdarzy mi się odpalić LR. na telefonie póki co wystarczy. Jednak planuję zakup nowego aparatu i wtedy na pewno zdjęcia będę obrabiać na kompie ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny mamy teraz wybór aplikacji do obróbki zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zawarłaś bardzo cenne porady w swoim poście :)
    Ja jestem raczej do tyłu z tymi aplikacjami bo nie znam żadnej z nich ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mnie kumpela fotograf poleciła mi ligthrooma. Ona jest zadowolona z niego. Ja muszę najpierw kupić lapa bo od pół roku nie mam. Spalił się dziad. 6 lat miał.

    Fajny post. Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Można powiedzieć, ze zajmuję się fotografią zawodowo i głownie używam lighrooma, w wyjątkowych sytacjach ps i nie zamieniłabym tego zestawu na nic innego
    Pozdrawiam, MAda
    https://maaddami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Thanks for share this, I'm looking for some good apps and you helped me!

    lace front wig with highlights

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę którąś zainstalować i trochę poćwiczyć :) dobrze wiedzieć w czym obrabiać zdjęcia, nigdy się w tym zorientować nie potrafiłam.

    OdpowiedzUsuń
  30. VSCO nieodłącznie kojarzy mi się ze stylem "vsco girl" ;D co prawda z żadnej z tych aplikacji nie korzystałam, generalnie nie mam cierpliwości do robienia takich zabiegów na telefonie, ale na komputerze mi się zdarza - wówczas korzystam z Gimpa, darmowy i daje dużo możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo przydatne informacje (choć prawdę mówiąc, wolę pracę na komputerze np. w GIMP-ie).

    OdpowiedzUsuń
  32. Lightroom mam i jest cudowny! Ostatnio baardzo mi pomaga. Jeśli chodzi o pozostałe, to niestety nie kojarzę, ale ten do usuwania rzeczy już pobieram;)


    Zapraszam również do mnie

    OdpowiedzUsuń
  33. Lightroom znam ale pokazała i omówiłaś też wiele aplikacji, z których nigdy nie korzystałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja w Lightroomie obrabiam zdjęcia i jest naprawdę fajna jakość :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com/2020/07/lawendowe-love.html

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie jestem mistrzem w obróbce zdjęć, ale słyszałam o tych aplikacjach. Sama korzystam z Lightrooma. Trochę tam się bawię, staram się zrozumieć jak to działa. Muszę przyznać, że jestem zadowolona z tej apki.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. dobrze wiedzieć o remove :) ja używam tylko lightroom :D
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja używam jedynie photoshopa i to jedynie do zmiany kolorystyki zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
  38. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  39. Jak dla mnie najlepszy jest Photoshop :) Niszczarki osobiste pozdrawiają ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy13:44

    Awesome

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy22:02

    https://hotel-siebeneichen.de/wp-login.php
    https://waren.hotel-siebeneichen.de/wp-login.php
    http://hotel-7oaks.com/wp-login.php

    OdpowiedzUsuń
  42. Programy do obróbki zdjęć umożliwiają poprawę jakości zdjęć poprzez usunięcie szumów, korekcję kolorów, czy też usunięcie niedoskonałości, takich jak zaczerwienienia skóry.

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam aplikacje do obróbki zdjęć, które pozwalają mi magicznie usunąć niechciane przedmioty z kadru, nadając moim fotografiom perfekcyjny wygląd

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze
Hejt i nieuzasadniona krytyka będą usuwane.
Zdjęcia na blogu są moją własnością i są chronione prawami autorskimi zgodnie z art. 1 ust. 2 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zabraniam kopiowania ich i używania we własnych celach bez mojej zgody.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...